Si prevede chì novi materiali riciclabili saranu aduprati in l'imballaggi alimentari.

Quandu a ghjente hà cuminciatu à mandà i sacchetti di patatine fritte à u fabricatore, Vaux, per prutestà chì i sacchetti ùn eranu micca facilmente riciclati, a cumpagnia hà nutatu questu è hà lanciatu un puntu di raccolta. Ma a realità hè chì questu pianu speciale risolve solu una piccula parte di a muntagna di spazzatura. Ogni annu, Vox Corporation vende da sola 4 miliardi di sacchetti d'imballaggio in u Regnu Unitu, ma solu 3 milioni di sacchetti d'imballaggio sò riciclati in u prugramma sopra menzionatu, è ùn sò ancu stati riciclati attraversu u prugramma di riciclaggio domesticu.

Avà, i circadori dicenu ch'elli puderanu avè trovu una nova alternativa più verde. A pellicola metallica aduprata in i sacchetti attuali di imballaggio di patatine fritte, barre di cioccolatu è altri imballaggi alimentari hè assai utile per mantene l'alimentu asciuttu è frescu, ma postu chì sò fatti di parechji strati di plastica è metallu fusi inseme, sò difficiuli da riciclà.

«U saccu di patatine fritte hè un imballaggio polimericu d'alta tecnulugia», hà dettu Dermot O'Hare di l'Università d'Oxford. Tuttavia, hè assai difficiule di riciclallu.

L'agenzia britannica per u smaltimentu di i rifiuti WRAP hà dichjaratu chì, ancu s'è tecnicamente parlante, i filmi metallichi ponu esse riciclati à livellu industriale, da un puntu di vista ecunomicu, ùn hè attualmente micca fattibile per un riciclaggio generalizatu.

L'alternativa pruposta da O'Hare è i membri di a squadra hè una pellicola assai fina chjamata nanosheet. Hè cumposta d'aminoacidi è d'acqua è pò esse rivestita nantu à una pellicola plastica (polietilene tereftalatu, o PET, a maiò parte di e buttiglie d'acqua di plastica sò fatte di PET). I risultati cunnessi sò stati publicati in "Nature-Communication" uni pochi di ghjorni fà.

Questu ingrediente basicu innocu pare rende un materiale sicuru per l'imballaggio alimentariu. "Da un puntu di vista chimicu, l'usu di materiali non tossichi per fà nanosheets sintetici hè una svolta", hà dettu O'Hare. Ma hà dettu chì questu passerà per un longu prucessu regulatoriu, è a ghjente ùn deve micca aspittà di vede questu materiale adupratu in l'imballaggio alimentariu almenu in 4 anni.

Una parte di a sfida in a cuncepzione di stu materiale hè di risponde à i requisiti di l'industria per una bona barriera di gas per evità a contaminazione è mantene u pruduttu frescu. Per fà nanosheets, a squadra O'Hare hà creatu un "percorsu tortuosu", vale à dì, di custruisce un labirintu à nanolivellu chì rende difficiule a diffusione di l'ossigenu è di altri gas.

Cum'è una barriera à l'ossigenu, a so prestazione pare esse circa 40 volte quella di i filmi sottili di metallu, è questu materiale hà ancu boni risultati in a "prova di piegatura" di l'industria. U film hà ancu un grande vantaghju, vale à dì, ci hè solu un materiale PET chì pò esse largamente riciclatu.


Data di publicazione: 09 ottobre 2021