U puntu in cima à manca rapprisenta A; i dui punti superiori rapprisentanu C, è i quattru punti rapprisentanu 7. Una persona chì ammaestra l'alfabetu Braille pò decifrà qualsiasi scrittura in u mondu senza vedelu. Questu ùn hè micca solu impurtante da una perspettiva di litteratura, ma ancu criticu quandu e persone ceche devenu truvà a so strada in i spazii publichi; hè ancu decisivu per l'imballaggio, in particulare per i prudutti assai critici cum'è i prudutti farmaceutici. Per esempiu, l'oghje regulamenti di l'UE richiedenu chì questi 64 caratteri diversi sianu marcati in più nantu à l'imballaggio. Ma cumu hè nata sta invenzione innovativa?
Riduttu à sei punti
À a tenera età di sei anni, u nome di i persunagi famosi in u mondu sanu, Louis Braille, hà incruciatu a strada di un capitanu militare in Parigi. Quì, u zitellu cecu hè statu iniziatu à u "carattere caratteristicu notturnu" - un sistema di lettura cumpostu da caratteri tattili. Cù l'aiutu di dodici punti disposti in duie file, i cumandamenti eranu trasmessi à e truppe in u bughju. Per i testi più longhi, però, stu sistema s'hè rivelatu troppu cumplicatu. U Braille hà riduttu u numeru di punti à solu sei, inventendu cusì l'oghje Braille chì permette di traduce caratteri, equazioni matematiche è ancu spartiti musicali in questu linguaghju tattile.
L'obiettivu dichjaratu di l'UE hè di eliminà l'ostaculi di ogni ghjornu per i cechi è i non vedenti. In più di i segnali stradali per i non vedenti in i lochi publichi cum'è l'autorità o i trasporti publichi, a Direttiva 2004/3/27 CE, in vigore dapoi u 2007, stipula chì u nome di u medicamentu deve esse indicatu in Braille nantu à l'imballu esternu di i medicamenti. A direttiva esclude solu e micro scatule di micca più di 20 ml è/o 20 g, i medicamenti prudutti in menu di 7.000 unità à l'annu, i naturopati registrati è i medicamenti amministrati esclusivamente da prufessiunali sanitari. À dumanda, e cumpagnie farmaceutiche devenu ancu furnisce inserti di imballaggio in altri furmati à i pazienti non vedenti. Cum'è u standard più cumunamente utilizatu in u mondu sanu, a dimensione di u carattere (puntu) quì hè "Marburg Medium".
Wsforzu supplementu di u nordu
Chiaramente, l'etichette Braille significative anu ancu implicazioni in termini di manodopera è di costi. Da una parte, i stampatori devenu sapè chì micca tutte e lingue anu i stessi punti. E cumminazzioni di punti per %, / è puntu sò diverse in Spagna, Italia, Germania è u Regnu Unitu. Da l'altra parte, i stampatori devenu tene contu di diametri specifici di punti, offset è spaziatura di linea quandu stampanu o stampanu per assicurà chì i punti Braille sianu faciuli da toccà. Tuttavia, i cuncettori quì devenu ancu sempre truvà u ghjustu equilibriu trà funzione è aspettu. Dopu tuttu, e superfici rialzate ùn devenu micca interferisce indebitamente cù a leggibilità è l'aspettu per e persone senza prublemi di vista.
Applicà u Braille à l'imballaggi ùn hè micca un prublema simplice. Perchè ci sò diverse esigenze per a goffratura di u braille: Per u megliu effettu otticu, a goffratura di u braille deve esse debule in modu chì u materiale di cartone ùn si strappi. Più altu hè u gradu di goffratura, più grande hè u risicu di strappà a copertura di cartone. Per i ciechi, invece, hè necessaria una certa altezza minima di punti braille per pudè sente u testu facilmente cù e dite. Dunque, applicà punti in goffratura à l'imballaggi rapprisenta sempre un attu di equilibriu trà immagini attraenti è una bona leggibilità per i ciechi.
A stampa digitale facilita l'applicazione
Finu à pochi anni fà, u Braille era sempre stampatu, per u quale ci vulia à pruduce un strumentu di stampa currispundente. Dopu, hè stata introdutta a serigrafia - grazia à sta evoluzione iniziale, l'industria avia bisognu solu di un stencil serigrafatu. Ma a vera rivoluzione venerà solu cù a stampa digitale. Avà, i punti braille sò solu una questione di stampa à gettu d'inchiostru è vernice.
Tuttavia, questu ùn hè micca faciule: i prerequisiti includenu boni tassi di flussu di l'ugelli è proprietà di asciugatura ideali, è ancu una stampa à alta velocità. In più di questu, i getti d'inchiostru devenu risponde à i requisiti minimi di dimensione, avè una bona adesione è esse senza nebbia. Dunque, a selezzione di inchiostri/vernici di stampa richiede una grande esperienza, chì hè avà acquistata da parechje cumpagnie di l'industria.
Ci sò qualchì volta richieste di caccià l'applicazione ubligatoria di u Braille nantu à certi imballaggi. Certi dicenu chì sti costi ponu esse risparmiati cù etichette elettroniche, argumentendu chì permette ancu à l'utilizatori chì ùn cunnoscenu nè lettere nè Braille, cum'è e persone anziane chì sò state ipovedenti da anni, d'ottene l'infurmazioni chì volenu.
Fine
Finu à avà, l'imballaggi Braille anu sempre parechji prublemi chì aspettanu di esse risolti, faremu u nostru megliu per fà imballaggi Braille megliu per e persone chì ne anu bisognu.Grazie per a lettura!
Data di publicazione: 10 di ghjugnu 2022




