E te naunau e fa'aalu nisi mea e fa'atau ai taga lapisi fa'aletino moni?

E tele ituaiga o taga palasitika, e pei o le polyethylene, lea e taʻua foi PE, polyethylene maualuga (HDPE), polyethylene maualalo-mi-tikeri (LDPE), o se mea e masani ona faʻaaogaina mo taga palasitika.Pe a le faʻaopoopoina nei taga palasitika masani i mea faʻaleagaina, e faitau selau tausaga e faʻaleagaina, lea e aumaia ai le faʻaleagaina o meaola o le lalolagi ma le siosiomaga.

 

O loʻo i ai foʻi nisi ato faʻaleagaina e le atoatoa, e pei o le photodegradation, faʻamaʻi faʻamaʻi, faʻaleagaina maʻa-palasitika, ma isi, lea e faʻapipiʻi ai mea faʻaleagaina poʻo calcium carbonate i le polyethylene.E sili atu le leaga o le tino o le tagata.

 

O loʻo i ai foʻi nisi taga masoa pepelo, e sili atu nai lo le palasitika masani, ae e taʻua foi o le "degradable".I se faapuupuuga, e tusa lava po o le a le mea e faʻaopoopo e le gaosiga i le PE, o loʻo i ai pea le polyethylene.Ioe, i le avea ai ma se tagata faʻatau, atonu e le mafai ona e vaʻaia uma.

 

O se auala fa'atusatusa faigofie tele o le tau o le iunite.O le tau o taga lapisi e le mafai ona fa'aleagaina e na'o le maualuga teisi atu nai lo mea masani.O le tau o taga lapisi olaola moni e lua pe tolu taimi e sili atu nai lo mea masani.Afai e te fetaia'i ma le ituaiga o "ato fa'aleagaina" ma le tau maualalo tele, aua e te manatu e taugofie le pikiina, e foliga mai o se ato e le'i fa'aleagaina atoa.

 

Mafaufau i ai, afai o ato e maualalo le tau o le iunite e mafai ona faʻaleagaina, aisea e suʻesuʻe ai e saienitisi na taga palasitika e sili atu ona taugata?O taga lapisi e fausia ai se vaega tele o pusa palasitika, ma o lenei lapisi palasitika masani ma mea e taʻua o taga lapisi "faʻaleagaina" e le faʻaleagaina moni.

I le tulaga o le faʻatonuga faʻatapulaʻa palasitika, e tele pisinisi e faʻaaogaina le upu "degradable" e faʻatau atu ai le tele o taga palasitika taugofie e le mafai ona faʻaleagaina i lalo o le fuʻa o le "puipuiga o le siosiomaga" ma le "faʻaleagaina";ma tagata faʻatau foi e le malamalama, faigofie E talitonuina o le mea e taʻua o le "degradable" o le "faʻaleagaina atoatoa", ina ia mafai ai ona toe avea lenei "microplastic" ma lapisi e afaina ai manu ma tagata.

 

Ina ia fa'asalalauina, e mafai ona vaevaeina palasitika fa'aleagaina i palasitika fa'aleagaina fa'avae petrochemical ma palasitika fa'aleagaina fa'aola e tusa ai ma le puna o mea mata.

 

E tusa ai ma le auala faʻaleagaina, e mafai ona vaevaeina i photodegradation, thermo-oxidative degradation ma biodegradation.

Palasitika e mafai ona fa'aleagaina: E mana'omia tulaga mama.I le tele o tulaga, e le mafai ona faʻaleagaina atoatoa palasitika photodegradable pe i totonu o le lapisi lapisi poʻo le siosiomaga masani ona o tulaga o loʻo iai.

 

Palasitika Thermo-oxidative: Palasitika e malepe i lalo o le gaioiga o le vevela poʻo le faʻamaʻiina i luga o se vaitaimi e mafua ai suiga i le fausaga o vailaʻau o mea.Ona o tulaga o loʻo i ai, e faigata ona faʻaleagaina atoa i le tele o tulaga.

 

Palasitika biodegradable: faʻavae laau e pei o straws masoa poʻo mea mataʻutia e pei o le PLA + PBAT, palasitika faʻaleagaina e mafai ona faʻafefeteina ma otaota otaota, e pei o otaota umukuka, ma e mafai ona faʻaleagaina i le vai ma le carbon dioxide.O palasitika fa'aolaola e mafai fo'i ona fa'aitiitia le fa'aosoina o le carbon dioxide.Pe a fa'atusatusa i palasitika masani, o palasitika fa'aolaola e mafai ona fa'aitiitia ai le fa'aaogaina o le suau'u i le 30% i le 50%.

 

Malamalama i le eseesega i le va o le faʻaleagaina ma le faʻaleagaina atoatoa, pe e te naunau e faʻaalu tupe i ato lapisi atoatoa?

 

Mo i tatou lava, mo a tatou fanau, mo meaola i luga o le fogaeleele, ma mo se siosiomaga ola lelei, e tatau ona tatou maua se vaaiga mamao.


Taimi meli: Feb-14-2022